środa, 20 kwietnia 2016

Podsumowanie

W dzisiejszym poście chciałbym opisać krótko swoje postępy i co zamierzam robić w dalej. Na początku była teoria o MVVM.
Po przerobieniu teorii przyszedł czas na praktykę.

Zacząłem od stworzenia oddzielnych folderów na View ,

ViewModel , Model(nigdzie nie było o tym napisane ale pomyślałem że nie zaszkodzi tak zrobić :D).

Następnie stworzyłem View dla każdego okienka które chcę wyświetlić.

Następnie powstał ViewModel i Model.

Model dziedziczył po klasie z zaimplementowanym interfejsem INotifyPropertyChanged.

Kolejny krok to sprawdzenie czy działa :D.Sprawdzałem każdy View oddzielnie.

Wyglądało to tak że tworzyłem obiekt dla głównego okna i jako dataContext ustawiałem nowy obiekt ViewModel.

Wszystko zadziałało jak trzeba.

Następnie zacząłem tworzyć zmienne ICommand żeby obsłużyć kliknięcia przycisków.

I póki co jeszcze nie skończyłem :D. Po skończeniu z ICommand ,
następnym elementem apki będzie EntityFramework.

W tej chwili wydaję mi się, że po zaimplementowaniu EntityFramework pod względem funkcjonalności Apka będzie już skończona.

Pozostanie tylko dopracowanie wyglądu.

Podczas szukania info o MVVM natknąłem się na artykuł EntityFramework-Aplikacja Trójwarstwowa.

W odróżnieniu od mojego projektu wersja z artykułu posiada warstwę pomiędzy warstwą prezentacji(WPF),

a warstwą dostępu do danych(EntityFramework) i jest to WCF.

I pomyślałem że mógłbym zrobić to u siebie.

W pierwszym założeniu aplikacja miała być odpalana na komputerze mechanika i tylko on mógłby z niej korzystać.

Baza danych była by na tym komputerze na którym apka.

Jeżeli starczy czasu to spróbuje zrobić to tak jak w artykule.

Wtedy Baza danych będzie na serwerze a dzięki usługom sieciowym WCF apka będzie mogła działać na każdym sprzęcie podłączonym do internetu.

Co zostało do Zrobienia (W Skrócie):
-EntityFramework(Czyli dostep do danych jeżeli dobrze zrozumiałem baza danych zostanie wygenerowana automatycznie)

-Zrobienie ładnego UI(w tej chwili jest koszmarny ale to sie zmieni)

-Nadrobienie Postów (miały być 2 tygodniowo :D)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz